İYİ UYGULAMA ÖRNEĞİ:

İYİ UYGULAMA ÖRNEĞİ: "TÜRKİYE YÜZYILINDA 100 KİTAP"

05.03.2025 91

Belirlenen okul öncesi programlarına uygun olacak şekilde gerçekleştirilen etkinliklerde temel kaynak olarak çocuğun yaş gruplarına, gelişim özelliklerine uygun resimli hikâye kitapları kullanılmaktadır (Ekici, 2014). Başta Türkçe dil etkinlikleri olmak üzere sanat, oyun ve okuma yazmaya hazırlık etkinliklerinde kullanılan resimli çocuk kitapları; çocuğun dış dünya ile ilk tanışma alanı olduğu gibi okul öncesinde de kullanılan temel eğitim araçlarındadır. Kitapların çocukların gelişim düzeylerine katkıları göz önünde bulundurularak proje ile ilgili taslak program oluşturulmuştur. Proje için seçilen kitapların tamamı çocukların yaş ve gelişim düzeyine uygun ödüllü veya nitelikli kitaplardır. Öğrencilerde kitap okuma alışkanlığı geliştirme hedefi ile süreç rutin etkinliklerle planlanmıştır. Proje dahilinde sınıf mevcutları, öğrencilerin desteklenmesi gereken alan becerileri gözlemlenerek ihtiyaca yönelik kitapların seçilmesine dikkat edilerek liste oluşturulmuştur. Eğitim öğretim dönemi boyunca öğrenme sürecine uygun şekilde entegre edilmiştir.  2024-2025 Eğitim Öğretim yılının ilk döneminde Eylül- Ocak ayları aralığında nitelikli 100 kitap etkinliklerle zenginleştirilerek okunmuştur. Sürecin sonunda öğrencilere okunan kitap listeleri ve motivasyonlarını artırmak adına başarı belgeleri verildi. Okuldaki tüm sınıfları etkileşim sağlanması adına proje kapsamında pano hazırlandı. Pano günlük okunan kitaplar ile devamlı güncellenerek dikkat çekici hale getirildi. Sınıf ve okul kütüphaneleri zenginleştirildi. Veli toplantıları ve paylaşımlar sağlanarak sürece ailelerin katılımı desteklendi. İkinci dönem için de 100 nitelikli kitap daha okuma hedeflenmektedir.

05-03-202505-03-202505-03-2025